Share

START 2010

Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România in parteneriat cu Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii anunta lansarea “Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare”- START. Agenţia demarează implementarea Programului în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării in Monitorul Oficial a Procedurii de Implementare a Programului.


Documentele aferente programului. [Download]

Procedura de înscriere în Program

Înscrierea în program şi solicitarea acordului de principiu pentru finanţare se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro, conform procedurii de înscriere on-line şi înregistrarea în Registrul Unic Electronic, aprobată de către Preşedintele Agenţiei.

5.1. Agenţia demarează implementarea Programului în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării in Monitorul Oficial a Procedurii de Implementare a Programului.
5.2. Pentru participarea la etapa I,  fiecare solicitant trebuie să completeze on-line Formularul de înscriere  prevăzut în anexa 1 la prezenta procedură, regăsit pe site-ul  Agenţiei, www.aippimm.ro, timp de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la pct 5.1. În situaţia în care, în termenul prevăzut mai sus, se înscriu mai puţin de 100 de solicitanţi, perioada de înscriere va  fi prelungită până la epuizarea locurilor disponibile (câte 30 de locuri pe fiecare locaţie).
5.3. În termen de 24 ore de la expirarea termenului de înscriere, Agenţia va publica pe   site-ul www.aippimm.ro lista cu aplicanţii admişi pentru susţinerea interviului pe fiecare locaţie, respectiv:
Bucureşti
Bacău
Cluj
Tulcea
luând în considerare principiul „primul venit-primul servit” şi lista de aşteptare pentru următorii 50 de solicitanţi înscrişi.
5.4. Cursurile se vor desfăşura pe parcursul a 9 zile calendaristice. Prezenţa este obligatorie cu o zi înainte de începerea cursurilor pentru efectuarea interviurilor conform metodologiei specifice EMPRETEC în vederea selectării participanţilor la etapa I pe baza profilului antreprenorial al solicitanţilor.
5.5. Aplicanţii admişi la interviu  au obligaţia de a confirma prezenţa, prin fax sau prin e-mail, la Agenţie şi la OTIMMC din judeţele în care se desfăşoară cursurile în termen de 2 zile lucrătoare de la data publicării pe site-ul Agenţiei a listei cu aplicanţii admişi la interviu. Aplicanţii care nu au confirmat în termenul precizat prezenţa la cursuri vor fi respinşi de pe lista beneficiarilor şi vor fi înlocuiţi cu aplicanţii din lista de aşteptare. De asemenea aplicanţii admişi la interviu au obligaţia completării Anexei 1 şi a transmiterii acesteia semnată în original către  OTIMMC în acelaşi termen.  

Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2010 este de 6.000.000 lei
Programul se va derula în două etape, respectiv:
a)   Etapa I – 300.000 Lei – cursuri de pregătire antreprenorială  UNCTAD EMPRETEC România pentru sprijinirea dezvoltării IMM, destinate beneficiarilor Programului;
b)  Etapa a II-a – 5.700.000 Lei – finanţarea implementării celor mai bune Planuri de Afaceri prin Alocaţie Financiară Nerambursabilă în limita bugetului alocat.

Beneficiarii Programului
Pot beneficia de prevederile Programului: persoanele fizice şi societăţi comerciale (microîntreprinderi) care îndeplinesc cumulativ, la data depunerii Formularului de înscriere în program, următoarele criterii de eligibilitate:
3.1.1.  Pentru persoanele fizice
a)      să fie cetăţeni români;
b)     să aibă vârsta cuprinsă între 18 şi 40 de ani neîmpliniţi;
c)         să aibă studii medii sau superioare definitivate cu diplomă de Bacalaureat/Licenţă sau Adeverinţă care să ateste finalizarea studiilor.
3.1.2. Pentru societăţi comerciale (microîntreprinderi)
a)      să fie organizate în baza Legii  nr. 31/1990 privind societăţile comerciale cu modificările şi completările ulterioare şi în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei;
b)     să fie microîntreprinderi, conform prevederilor art. 2 şi ale art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003 (până la  9 angajaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei) ;
c)      să aibă capital social integral privat;
d)     asociatul sau acţionarul să aibă vârsta cuprinsă între 18 şi 40 de ani neîmpliniţi; numai un singur asociat/acţionar al societăţii comerciale eligibile poate beneficia de acest program, cu o singură societate; în situaţia în care solicitantul nu este acţionar/asociat majoritar, este obligatoriu să fie administratorul numit al societăţii. Este permisă asocierea cu persoane care au mai mult de 40 de ani, dacă procentul părţilor sociale/acţiunilor deţinut de acestea nu este decisiv în luarea deciziilor în cadrul societăţii;
e)      asociatul unic/asociatul/acţionarul este cetăţean român;
f)       asociatul unic/asociatul/acţionarul să aibă cel puţin studii medii definitivate;
g)     să aibă cel mult 2 ani de la autorizare/înregistrare la Registrul Comerţului la data depunerii Formularului de înscriere[1]/Formularului de preselecţie[2] şi să aibă ca obiect de activitate producţia de bunuri materiale şi/sau prestarea de servicii şi/sau comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă;
h)     să nu aibă datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru;
i)        nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
j)        nu sunt în dificultate, în conformitate cu prevederile “Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate”, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.
k)      nu a fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată

Prin Program se finanţează  în etapa a II-a implementarea celor mai bune Planuri de Afaceri în următoarele condiţii:
a) Schema de finanţare cu credit bancar:
-           Alocaţie Financiară Nerambursabilă – maxim 70% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 100.000 lei/beneficiar;
-           credit bancar – minim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 50.000 lei/beneficiar – acordat de către instituţia de credit parteneră. Instituţia de credit parteneră poate acorda finanţare şi pentru cheltuielile neeligibile aferente proiectului;
b) Schema de finanţare fără credit bancar :
-           Alocaţie Financiară Nerambursabilă – maxim 70% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 100.000 Lei/beneficiar
-           contribuţie proprie – minim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului.


Daca doriti sa aplicati pentru program, o data cu aplicatia va rugam sa adresati un mail si catre office@ptir.ro pentru a va oferi consiliere si asistenta.