Share

PTIR angajează Consultant finanțări europene

Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România, angajează Consultant pentru finanțări europene.

Candidatul ideal trebuie să:

- fie absolvent al unei facultăți de stat;

- cunoască limba engleză scris/vorbit, la nivel avansat;

- aibă minim 3 ani de experiență în scrierea și implementarea de proiecte finanțate de Comisia Europeană;

- aibă capacitate de organizare a timpului, sarcinilor și locului de muncă;

- aibă capacitatea de a se concentra pe realizarea mai multor sarcini în același timp;

- aibă capacitatea de a respecta termene limită;

- aibă plăcere și abilitate de a învața lucruri noi.

 

Responsabilitățile sale vor fi împărțite în:

1. Pregătirea elaborării proiectului

- identifică nevoia împreună cu clientul, ținând cont de oportunitățile oferite de fondul vizat, având în vedere tipurile de nevoi și încadrarea acestora în programele aferente;

- analizează programele lansate, identificând noi oportunități pentru dezvoltarea proiectului, în acord cu ghidurile aferente fiecărui program și cu ideea proiectului;

- schițează ideea de proiect conform cerințelor clientului și legislației în vigoare;

- stabilește eligibilitatea ideii conform legislației în vigoare și normelor de aplicare specifice tipului de proiect.

2. Documentarea în vederea realizării proiectului

- identifică toate condițiile de aplicare conform legislației în vigoare și normelor de aplicare specifice tipului de proiect;

- analizează contextul de derulare al proiectului în acord cu dorințele clientului și previziunile de dezvoltare ale acestuia, prin raportare la legislația în vigoare;

- analizează condițiile financiare ținând cont de posibilitățile financiare ale clientului și respectând normele de aplicare specifice;

- stabilește documentele necesare depunerii cererii de finanțare în funcție de sectorul de activitate vizat de proiect și de linia de finanțare aferentă proiectului, respectând legislația în vigoare;

- identifică grupurile țintă eligibile având în vedere prioritățile clientului, sectorul de activitate al acestuia, ideea proiectului, legislația în vigoare și luând în calcul toate contextele interne și externe;

- formulează propuneri de activități ținând cont de experiența organizațională a clientului în domeniul abordat, de nevoile acestuia și de cerințele legislative din domeniu;

- stabilește necesarul de parteneriat cu rigurozitate și responsabilitate, în funcție de activitățile derulate în proiect, de legislația în vigoare și normele de aplicare, în deplin acord cu dorințele clientului.

3. Stabilirea parteneriatelor

- redactează prezentarea proiectului într-o formă incipientă conform formatului specificat în Ghidul aplicantului (specific fiecărui program operațional), având în vedere regulamentele naționale și europene;

- lansează propunerea de proiect în concordanță cu interesele și experiența potențialilor parteneri, cu activitățile derulate în proiect și cu cererea solicitantului;

- negociază condițiile de asociere în funcție de disponibilitatea fiecărui partener, de rolul asumat în proiect, de capacitatea financiară a partenerilor, de raportul calitate-preț;

- alcatuiește echipa inițială a proiectului ținând cont de aria de specialitate a fiecărui membru, disponibilitatea membrilor în timpul derulării proiectului, tipul de activități în care aceștia sunt implicați.

4. Elaborarea proiectului

- identificarea categoriilor de informații necesare, în concordanță cu forma juridică de constituire a organizației și a partenerilor, cu tipul activităților derulate cu cele prezentate în cererea de finanțare și cu Ghidul solicitantului;

- colectează informații de la parteneri, ținând cont de informațiile prezentate în cererea de finanțare, de tema proiectului, de experiența și gradul de implicare al fiecărei entități juridice în proiect;

- redactează capitolele și anexele din cererea de finanțare, în funcție de tipul programului accesat, de activitățile stabilite cu partenerii din proiect, de specificațiile prevăzute în Ghidul aplicantului, folosind limbajul adecvat și forma cerută;

- supune aprobării forma provizorie a proiectului tuturor factorilor implicați, corectând eventualele neconcordanțe și omisiuni de comun acord cu partenerii implicați, în vederea asigurării coerenței proiectului;

- redactează forma finală a proiectului în concordanță cu cele prezentate în cererea de finanțare, conform Ghidului solicitantului;

- transmite forma finală a proiectului autorității contractante.

4. Implementarea proiectului

- participă la implementarea proiectelor actuale/viitoare ale PTIR;

- ofera clienților PTIR consultanță în management de proiect.